2014年06月02日

Butterflies @ 千里山田校

Last month the Butterflies baked cookies together with the Koalas class to learn about smell, taste and touch.
We used rice flour, sugar, eggs and vanilla extract to make them!

Butterflies @ 千里山田校

先月Koalasクラスと一緒にクッキーを焼きました。クッキー作りを通して匂いや、味、食感を学びました。今回のクッキー作りでは、米粉と砂糖、卵、バニラエッセンスを使いました。

Butterflies @ 千里山田校

Butterflies @ 千里山田校

We had a great time discovering what the cookies feel and taste like as well as how it smelled.
We added vanilla extract, so the cookies smelled amazing! The Butterflies and Koalas also enjoyed making shapes out of the dough using cookie cutters.
The children looked adorable in their aprons!
クッキーの食感や、味や匂いをクッキー作りを通して発見することができました。
バニラエッセンスを使ったので、クッキーはとても甘くていい匂いがしました。
KoalasクラスとButterfliesクラスのこども達はいろいろな形にクッキー生地を型を使って作りました。

Butterflies @ 千里山田校


We ended up eating lunch together with the Koalas.
The classroom was completely full!
クッキー作りの後、ButterfliesクラスでKoalasクラスのこども達と一緒にランチを食べました。
教室は満員でしたが、とてもにぎやかで楽しかったです。

Butterflies @ 千里山田校

"What does it feel like? It feels soft!"
どんな感触がするかな?   やわらかいよ!

Butterflies @ 千里山田校


"What does it smell like? It smells good!"
どんなにおいがするかな?

Butterflies @ 千里山田校


"How do they taste? They taste good!"
お味はどうかな?   おいしいよ~!

Butterflies @ 千里山田校


Written by Mari & Jason



同じカテゴリー(千里山田校)の記事画像
Bears @ 千里山田校
Tigers @ 千里山田校
Ducks @ 千里山田校
Koalas @ 千里山田校
Turtles @ 千里山田校
Bees @ 千里山田校
同じカテゴリー(千里山田校)の記事
 Bears @ 千里山田校 (2014-11-23 12:49)
 Tigers @ 千里山田校 (2014-11-23 12:46)
 Ducks @ 千里山田校 (2014-11-23 12:42)
 Koalas @ 千里山田校 (2014-11-17 21:58)
 Turtles @ 千里山田校 (2014-11-17 21:53)
 Bees @ 千里山田校 (2014-11-17 21:48)

Posted by Earth at 22:27 │千里山田校