2013年09月05日

Lions @高槻茨木校

Paper Mache


The children were having fun working together to make a craft for the school booth.
First the children took a balloon and started to cover the balloon in paper.
Lionsのみんなは、サマーフェスティバルのスクールブースで使うクラフトを作りました。風船をふくらまして、新聞紙で覆います。

Lions @高槻茨木校

Lions @高槻茨木校

The children had great fun putting their hands in the glue and spreading it over the
指にのりをつけて、新聞紙に塗りつけていきます。みんなとても楽しそうでした!

Lions @高槻茨木校

The children were a little reluctant to get messy to start, but after a while they were soon making paper Mache balloons at great speed.
最初、みんなはちょっと面倒臭いようでしたが、しばらくするとすごいスピードで張子の風船を作り初めました!

It was a little difficult to paper Mache the bottom of the balloon but the children were able to find a way to do it. They concentrated really hard.
In the end the children made 66 balloons. Great job. The children will paint them and you will be able to see them at the summer festival ! wonderful stuff.

風船のおしりの部分に新聞紙を貼るのに苦戦していましたが、各々でやり方を見付けていました。とても集中して作業を進めていました!
ついに66個の風船が出来上がりました! よく頑張りました! これから色を塗る予定です。サマーフェスティバルでご覧になって下さいね。


Posted By Rachel, Rom and Kyoko



同じカテゴリー(高槻茨木校)の記事画像
Rabbits @ 高槻茨木校
Panda @ 高槻茨木校
Lions @ 高槻茨木校
Leopards @ 高槻茨木校
Dolphins @ 高槻茨木校
Zebras @ 高槻茨木校
同じカテゴリー(高槻茨木校)の記事
 Rabbits @ 高槻茨木校 (2014-11-23 12:53)
 Panda @ 高槻茨木校 (2014-10-23 13:46)
 Lions @ 高槻茨木校 (2014-10-23 13:40)
 Leopards @ 高槻茨木校 (2014-10-23 13:34)
 Dolphins @ 高槻茨木校 (2014-10-21 18:06)
 Zebras @ 高槻茨木校 (2014-10-21 17:58)

Posted by Earth at 10:01 │高槻茨木校