2013年08月21日

Bees @千里山田校

We talked a lot about planets and the solar system. We also made our own solar system mobiles! First the kids colored in pictures of all the planets, and then we took paper plates and painted them either purple or blue.
宇宙や天体の仕組みについてお話をしました。自分たちで天体モビールも手作りしました。まず初めに、紙皿を写真のように青や紫の絵具で色塗り。
Bees @千里山田校

Then we used glitter to put stars into our universe.
その後、グリッターを使用し、キラキラ輝く星を自分たちの宇宙にのせました!
Bees @千里山田校

The kids really took their time and made the plates look amazing!
時間をかけて丁寧に製作した、世界に一つしかないこどもたちの宇宙が完成!
Bees @千里山田校

After the plates were finished we poked nine holes into them for the children and they tied their planets to the plates. When they were finished we hung them up in our classroom and all the other teachers have said how amazing they look! We are so proud of how hard our kids worked on these.
宇宙を作り終えた後、9つの穴を円枠に開け、9つの惑星を宇宙と結んで繋げました。18つの天体モビールが完成し、自分たちの教室の天井に吊り下げ飾りました。他のクラスの先生たちがビーズクラスのこどもたちの天体モビールを見て、「綺麗だね!!」と誉めてくれたよ。一生懸命製作した18人のこどもたち、よく頑張りました!
Bees @千里山田校

July was also our second round of Show & Tell, and it has become a very popular time with the children. We talked about our families this month, learning new words like cousin, aunt, uncle, grandpa and grandma. The children also learned the proper names for their own mom’s and dad’s. We really enjoy Show & Tell time.
7月に、第二回目のShow & Tellがあり、こどもたちは自分で発表するこの時間を、楽しみにするようになりました。今回は、家族について発表し、“Cousin”“aunt”“uncle”“grandpa ”“grandma”等、発表する場を通して、新しい単語を学びました。また、自分のお父さんやお母さんの名前について知る機会にもなりました。楽しいShow & Tell の光景。
Bees @千里山田校

We also started pool play this month. The kids really enjoy their time in the pool, and it is a great time to let them really release all their energy.
今月からプール遊びも始まりました。水遊びが大好きなこどもたちは楽しそうに大きな声を上げて遊んでいました。
Bees @千里山田校

We also have had a chance to play some structured games with Shota on Mondays and Fridays in the pool, and the games they have learned have stuck with them and they often play them even when he is not there.
毎週月曜日と金曜日のプール日は、しょうた先生と一緒にプール遊びをする機会があり、プールで出来るゲームをしょうた先生から教えてもらいました。しょうた先生がいない日も授業の間に学んだゲームをこどもたちだけで楽しむようになりました。
Bees @千里山田校

Summer Festival is just around the corner and we are really looking forward to having a really fun time!
もうすぐ、サマーフェスティバルですね。みんなで一緒にお祭りを盛り上げて行きましょう!


Written by Jonathan & Yuki



同じカテゴリー(千里山田校)の記事画像
Bears @ 千里山田校
Tigers @ 千里山田校
Ducks @ 千里山田校
Koalas @ 千里山田校
Turtles @ 千里山田校
Bees @ 千里山田校
同じカテゴリー(千里山田校)の記事
 Bears @ 千里山田校 (2014-11-23 12:49)
 Tigers @ 千里山田校 (2014-11-23 12:46)
 Ducks @ 千里山田校 (2014-11-23 12:42)
 Koalas @ 千里山田校 (2014-11-17 21:58)
 Turtles @ 千里山田校 (2014-11-17 21:53)
 Bees @ 千里山田校 (2014-11-17 21:48)

Posted by Earth at 09:03 │千里山田校