2012年10月19日

Lions 高槻茨木校

Blog post by Kylee.
KB Lions welcome Autumn
!
Lions 高槻茨木校
Autumn has finally arrived, bringing cooler weather and beautiful color-changing leaves. KB celebrated by making our own dumplings. Kylee helped us add water nicely to the powder, and then we all got messy as we mixed the dumpling dough with our friends.
(紅葉や涼しい季節、秋がやってきました。Kyleeに手伝ってもらいながら粉、水を入れ、粉まみれになりながらもみんなでお月見団子を作りました。)


Lions 高槻茨木校
We all got to roll our dough into small dumplings to boil. Kylee showed us what size was just right! We helped our friends by sharing dough and taking turns rolling the dumplings to make them smooth and round.
(練ったお団子をゆでる前にKyleeに教えてもらいながらお団子を丸めています。みんな一緒に協力しながら丸いお団子ができました。)


Lions 高槻茨木校
We all got to eat our delicious dumpling with our lunch! We put a sweet powder over them and ate until our bellies were stuffed full! Many of us had second helpings because they were so delicious.
(ランチの時にみんなで作ったお団子にきなこをつけて、いただきます!あまりのおいしさにおかわりする子もたくさんいました。あ~お腹いっぱい)

Field Trip and Sleepover Memories

Lions 高槻茨木校
KB went with KA to a farm where we dug up many sweet potatoes! We worked so hard digging in the soil, and found so many sweet potatoes to fill our baskets. The farmers were so nice and helped turn the soil to make it easier for us to dig.
(KAと一緒にさつま芋堀へ行きました。一生懸命掘ってかごいっぱいのお芋が掘れました。畑の方たちもとても優しく、子ども達が掘りやすいように手伝ってくれました。)

Lions 高槻茨木校
KB then went to Rurikei for our own special sleepover. We enjoyed a campfire the first night. We all got our own glow sticks, sang in big voices with Yukiko and Kylee, and enjoyed watching the large fire and fireworks that the staff had worked so hard to set up for us!
(KBはるりけい谷へ宿泊保育で行きました。キャンプファイヤ―を囲みながらYukikoやKyleeと一緒に歌を唄ったり、花火を見たりとっても楽しいキャンプファイヤーでした。)

Lions 高槻茨木校
We got to enjoy a lot of outside play where we could be close to nature. One of our favorite things to do was climb the small rocks near Rurike! We were a little afraid at first, but many of us managed to get all the way to the very top!
(自然に恵まれた環境で外遊びが沢山出来ました。特に楽しかったのがるりけい谷の近くにあった岩に登ったことです。最初は少し怖々でしたが、最後にはほら、みんな登れるようになりました!)


Lions 高槻茨木校
Before we went home, KB went on a hike in the woods and looked for many insects and small animals. The hike was a challenge, but we all made it together! Here we are giving our best smiles after our big hike in the woods!
(帰りには森の中をハイキングしながら沢山の虫や小動物を見ました。ハイキングはみんなにとっては新たな挑戦でしたが、みんなよく頑張りましたね。ほら、この笑顔最高ですね!)







同じカテゴリー(高槻茨木校)の記事画像
Rabbits @ 高槻茨木校
Panda @ 高槻茨木校
Lions @ 高槻茨木校
Leopards @ 高槻茨木校
Dolphins @ 高槻茨木校
Zebras @ 高槻茨木校
同じカテゴリー(高槻茨木校)の記事
 Rabbits @ 高槻茨木校 (2014-11-23 12:53)
 Panda @ 高槻茨木校 (2014-10-23 13:46)
 Lions @ 高槻茨木校 (2014-10-23 13:40)
 Leopards @ 高槻茨木校 (2014-10-23 13:34)
 Dolphins @ 高槻茨木校 (2014-10-21 18:06)
 Zebras @ 高槻茨木校 (2014-10-21 17:58)

Posted by Earth at 22:30 │高槻茨木校